Nu gäller det!

28.05.2013 12.04 | Skriven av linart i Okategoriserade - (Kommentarer inaktiverade för Nu gäller det!)

Skoltrötthet är ett mycket behandlat ämne här i bloggen, och jag måste säga att det gäller här också. Jag har två prov kvar, engelska och finska. Vi har inte haft några mellanprov, utan nu skulle det gälla att satsa. Tre skoldagar kvar.

Förra året denhär tiden skulle jag just sluta nian. Jag skulle börja mitt första år i gymnasiet, och jag kände mig vuxen. Jag väntade mig att det skulle vara helt otroligt. Det har det varit. Bra tider, sämre tider, men sist och slutligen har det varit bra. Ingen skola är perfekt, inte denhär heller, men jag har i stort sett trivts.

Det har varit ett helt otroligt år, på alla sätt och vis. Både på gott och ont har det hänt massor. Mycket har ändrats. Jag har ändrats.

Så från och med nästa höst kommer jag att flytta mig mot nya möjligheter och utmaningar. Jag vill inte dela med mig orsakerna till mitt byte av skola här, men jag lämnar Lovisa Gymnasium nöjd. Jag har träffat människor som jag aldrig kommer att glömma, fått nya vänner som jag hoppas att jag aldrig förlorar.

Förra året denhär tiden kände jag mig vuxen. Jag såg världen i svart och vitt. Nu ligger det mesta i nån slags gråzon. Jag tror att vi alla har växt upp ganska mycket under det första året i gymnasiet. Ändå känner jag mig som samma snorunge som började lågstadiet tio år sen, otroligt så tiden går.

Jag vill tacka alla lärare, vår rektor och de helt underbara skoleleverna i Lovisa Gymnasium, ni har gjort detta år helt oförglömligt. Jag blir lite ledsen när jag tänker på att jag inte kommer att uppleva flera år i LG, men mest är jag glad och förväntansfull.

Det stör mig att jag inte kommer att kunna blogga mer nästa år, men jag vill tacka för denhär tiden. Det har varit konstigt, stressigt och roligt, och oftast allt på samma gång! Jag önskar Christina, Anton och Elin lycka till, ni vet vem som kommer att läsa era texter varje vecka!

Bloggen tar nu en liten paus, och ni hör av bloggarna nästa höst igen! Och tack för mig, ha en fantastisk sommar!

Lina