Sommarjobb

24.05.2013 07.48 | Skriven av antonlassas i Okategoriserade - (Kommentarer inaktiverade för Sommarjobb)

Det såg länge ut som att jag igen skulle bli utan sommarjobb. Sedan blev jag inbjuden till en arbetsintervju på onsdagen, och igår fick jag veta att jag fått sommarjobb i Valkom hamn. Tidigare somrar har jag jobbat på jordbruket som min familj äger, och jag hade faktiskt redan ställt in mej på att sitta i traktorn en sommar till. Det kan ju inte vara helt vanligt att få sommarjobb en vecka innan sommarlovet börjar, men man kan väl inte vara annat än nöjd över att man överhuvudtaget fick sommarjobb.

Nu då man vet att pengasituationen kommer att klara sig över sommaren, så kanske man också orkar sig igenom den sista provveckan. Det känns som att det här skolåret gått snabbare än något annat tidigare, men ett bevis på att det nog varit normallångt är svårighterna man har med att koncentrera sig på skolarbetet. Skoltröttheten som man känner i det här skedet av året är rätt så brutal, som tur är vädret iallafall uselt då man ändå måste ligga inne och läsa på prov.

Tio veckor utan skola kommer nog att sitta riktigt bra, och eftersom jag inte kommer att blogga mer detta skolår så önskar jag alla ett helt episkt sommarlov!