Gulnäbbsintagning

26.10.2013 17:15 | Skriven av antonlassas i Okategoriserade

På torsdagen ordnades det gulnäbbsintagning i Lovisa gymnasium. Det var första gången som nybörjarna välkomnades på detta sätt efter att den mycket omtalade slavdagen förbjöds, och som medlem i elevkårsstyrelsen kan jag erkänna att planeringen var allt annat än enkel. I år kostade alla nybörjare, som såldes i par, lika mycket och de fick också vara med och påverka sin utstyrsel. Den stora förändringen från tidigare år var ändå att det ordnades en turnering  där nybörjarna fick tävla mot varandra i tre grenar: ballongsmällande, krypstafett, samt tårtätning utan händer. Årets nybörjarmästare blev Nicolas Malmberg och Oscar Arnkil efter en imponerande insats i tårtätningsmomentet.

Under fredagens mycket lyckade välkomstfest fick Nicolas och Oscar köpkort till Sjöblom Sport, gulnäbbsintagningens officiella sponsor.

Ett stort tack till hela elevkårsstyrelsen för den magiska insatsen som krävdes för att föra igenom projektet, samt till nybörjarna som ställde upp med fantastisk inställning!

Ett svar

Oskar visade ju sig vara en baddare på att baka också – trots en viss hjälp av mamma. Mera sådant, bullarna var goda!!! Och det jag såg av programmet var enbart trevligt….