Vädertankar & Kursval

27.02.2014 14.28 | Skriven av Elin i Okategoriserade - (en kommentar)

I mitt senaste inlägg skrev jag om 5 saker som jag skulle få gjort under jullovet och konstigt nog fick jag gjort allting förut den första punkten, hoppa på skidorna och skida, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på den dåliga vintern som varit. Jag och mina kompisar har pratat en del om det här och häromdagen växlade jag även några ord med modersmålsläraren. Att den minst sagt konstiga vintern påverkar vårt humör håller vi alla med om, jag menar klart man blir lite snurrig när det kommer snö först efter jullovet och nästan smälter bort helt innan det knappt hunnit bli mars. Jag minns att jag var så bitter på julafton då jag inte hade någon som helst julstämning då marken var alldeles grå, och nu känner jag mig lat och slö då min hjärna sakta men säkert redan skulle vilja förbereda sig för sommarlov då det brukar bli dags för det strax efter att den sista snön smält bort. Så är det ju inte alls detta år då allting är upp och ner. Tänk hur stor påverkan vädret kan ha! Jag hoppas verkligen på att min studiemotivation återvänder inom kort annars kommer de resterande fyra månaderna att bli riktigt tunga.

Så småningom börjar det även bli dags att välja kurser inför nästa år och bara det är ju ett stort projekt som kommer att ligga o gnaga i mig ända tills det är gjort. Som mellis behöver jag välja minst 15 kurser vilket kan verka lite till skillnad från 30 som jag de två senaste år har varit tvungen att välja, men efter att ha ögnat igenom beskrivningen på alla kursers innehåll har jag bara hittat 10 kurser som jag skulle kunna tänka mig att gå varav hälften är obligatoriska, så jag måste välja till något ämne som inte intresserar mig.  Just nu ligger valet mellan fördjupad historia eller psykologi. Två ämnen jag  inte är så värst intresserad av men eftersom jag har gett mig f*n på att bli student så det är bara att ta tjuren vid hornen och kämpa på ända in i det sista även om det betyder att jag måste gå en massa tråkiga kurser. Vem vet, jag kanske har stor nytta av att veta vem som deltog i OS 776 f.Kr. eller förstå drömmar fastän det inte känns så viktigt just nu. Man ska aldrig säga aldrig!