Äldst i huset

16.02.2014 16.48 | Skriven av antonlassas i Okategoriserade - (2 kommentarer)

Då årets abiturienter tackat för sig i och med bänkskuddardagen på torsdagen var Lovisa Gymnasiums mellisar nu officiellt äldst i skolan. Fredagen var De Gamlas dag, vilket betydde fullt program från morgon till morgonnatt för både LG:s och Myllyharjun lukios andraårsstuderande, eftersom skolorna enligt tradition dansade tillsammans. Flickorna hade storsatsat på klänningar och håruppsättningar, medan pojkarna gjorde sitt bästa iklädda diverse farbröders och småkusiners frackar. Dagen bestod av fyra dansföreställningar, en gemensam middag, fotografering, och efterfest. Jag börjar inte gå igenom dagens alla detaljer , utan bjuder istället på bilder tagna av Karolina Lindfors.

Trots att de flesta av oss som dansade led av sjuka ben och andra lindriga trötthetssymptom på lördagen, är vi nog alla överens om att fredagen blev ett minne för livet.

Märtha Vesterback, elevhandledare och dansguru, avtackades av eleverna efter kvällsföreställningen.