Julstämning

15.12.2013 13:05 | Skriven av antonlassas i Okategoriserade

Bara en bråd vecka kvar innan jullovet börjar! Under den veckan skall vi i elevkårens styrelse ordna stjärngosseval, ordna en julfest, samt planera ett väldigt modernt programnummer för julfesten.

Mitt i den klassiska julstressen kan man dock konstatera att julstämningen har nått Lovisa gymnasium. I mitten av förra veckan fick vi in vår julgran, som några abiturienter och Christina sedan klädde. Ytterst mysigt att komma in från mörkret på morgonen och se detta majestätiska barrträd stå i aulan!

På fredagen uppträdde högstadiets lucia och hennes följe i musiksalen, vilket följdes av glögg och pepparkakor i aulan (tillsammans med den ståtliga granen). Ifall någon inte riktigt hittat julfeelingen före det, så hittades den nog senast på fredagen.

God jul och gott nytt år åt alla läsare!

Glada julgransklädare