1. Hoppa på skidorna och skida.
Jag har verkligen aldrig gillat att skida, det är ju så himla tungt att staka sig framåt, men denna vinter ska jag stå på skidor o ta mig framåt hur tungt det än är. Hjälps inget annat får jag väl tvinga mig själv!

2. Köpa julklappar.
Är det bara jag som tycker det är otroligt svårt att köpa julklappar åt familjemedlemmarna, för att inte tala om kompisarna? Varje jul tänker jag upp och ner och bak och fram och det har hänt att jag inte haft alla julklappar köpta ännu den 23:de. I år ska jag inte låta det gå så långt. Jag ska försöka ha alla klappar köpta och inslagna senast den 20:de.

3. Träffa minst en vän.
Jag är väldigt dålig på att hålla kontakten med kompisarna under loven så det ska jag försöka ändra på under detta lov. Att träffa minst en vän, o umgås en hel dag, är målet!

4. Planera för 2014.
Jag gillar att skriva listor över vad jag ska göra och gör det rätt så ofta. Dock finns det personer i min närhet som tycker att jag ska sluta planera allting o istället ta allting mera som det kommer, men det vill jag inte! Jag vill ha saker o ting planerade både i huvudet och i kalendern.

5. Läsa en bok.
Ända sedan jag började gymnasiet har jag blivit mycket sämre på att läsa böcker. Kunskapen har ju såklart inte försvunnit nånstans, utan snarare motivationen. Därför har jag bestämt mig för att utnyttja den lediga tiden under jullovet till att läsa minst en bok.

Det ska minst sagt bli intressant att se hur många av dessa saker jag gjort innan jullovet är slut. Jag tror själv väldigt starkt på att jag kommer utföra alla punkter, men man kan ju aldrig vara helt säker. Har ni något ni ska göra under jullovet, som ni kanske annars inte får gjort?

Bild från weheartit.com