Temavecka i LG

11.04.2013 11:09 | Skriven av linart i Okategoriserade

Varje år har vi en temavecka här i LG. Varje år ser det lite olika ut, men i år började vi veckan på tisdagen med färgdag.

Varje klass tilldelades en färg som man skulle klä sig i. Vår klass, 12B, fick gult. Det var inte alla som var så glada på att klä sig i gult för en dag, men många hade endå satsat, vilket var roligt! Andra klasser hade fått bland annat ljusrött, grått och mörkblått.

Anni och Maisa från vår klass i gult

Jannica och Adriana i helgrått!

Nästa dag gällde sagofigur-dagen. Jag tror att bilderna säger mer än jag kan berätta 🙂

Söta Minnie-mus och mamman från ihmeperhe!

The mad hatter

Hello Kitty från vår klass

Jasmin från Alladin och jag själv, Pippi. 🙂

Delar av karhukopla

Elin som Tingeling

Vår tyska utbyteselev Chris som Smurf med Julgubben

Bloggaren och läraren Christina som Hermione från Harry Potter, och Milla och Nora som tofflan och vifflan.

Den sista dagen av temaveckan gäller idag, med sport-dagen. Ikväll ska jag sätta upp bilder på skolans sportare, människorna hade nämligen satsat mest idag.

Nu ska jag springa iväg på modersmåls-timme, vilken rolig vecka vi har på gång! Vi hörs!

Lina