Nya bloggare: Anton, Elin och Lina

Jag heter Anton Lassas, är 16 år och studerar för första året vid Lovisa Gymnasium. På min fritid umgås jag med kompisar och spelar innebandy i Lovisa Tor. Jag är mycket idrottsintresserad, så ett och annat sportinlägg kan ni nog förvänta er från mig. Antalet gånger jag ens läst ett blogginlägg kan nog räknas på en hand, men månne inte bloggandet börjar löpa bara jag blivit lite varm i kläderna. 🙂

Elin Grönroos heter jag och jag är första årets studerande här på Lovisa Gymnasium. Jag valde gymnasiet p.g.a att jag alltid har varit lite osäker på vad jag vill syssla med i framtiden och varför det just blev gymnasiet här i Lovisa beror helt enkelt på det att det ligger närmast vilket är perfekt för mig som ogillar långa bussresor. Den fritid jag har brukar gå åt till konditionsträning, vänner och framför allt till min egen aktiva blogg där jag skriver om allt mellan skönhet och studier och främst försöker få fram hur det känns att bo på ett ställe där man vantrivs.
Jag ser fram emot att få börja blogga här ett år och jag tror och hoppas på att jag under den tiden ska utvecklas som bloggare och få nya fräscha idéer som jag i framtiden har nytta av!

Jag är Lina Rosenstedt och jag studerar första året här på Lovisa Gymnasium. För mig var gymnasiet aldrig en självklarhet, men under det första året på LG har jag bara blivit säkrare av att jag är på exakt rätt ställe. Även om det ibland känns som man drunknar i prov och kursuppgifter, så händer det ändå så mycket roligt i skolan att studieglädjen sällan försvinner. Fritiden spenderar jag med mina vänner och med olika kampsporter, och även med att skriva till borgåbladets ungredaktion.
Jag ser fram emot att avsluta det här studieåret och fira sommarlov, men också att forstsätta nästa års studier som mellis i gymnasiet och skriva till skolbloggen den tiden!