Omväxling

18.01.2013 20:06 | Skriven av Siri Kosonen i Okategoriserade

Många kanske tror att man endast studerar stenhårt i gymnasiet och inte alls hinner ha roligt. Har man den inriktningen till gymnasiestudier så är det på tiden att sanningen kommer fram! Visst studerar vi men inte betyder det att vi inte hinner ha roligt MEDAN vi lär oss. Till exempel var vi förra veckan och berättade nordiska sagor för dagisbarn, i samband med kurs 4 i modersmål. För att inte nämna att vi för en tid sen dramatiserade en biologilektion! Det små saker som dessa som gör att man orkar kämpa på med allt det mindre roliga och mindre kreativa.
Personligen tycker jag att det är ett supersätt att lära sig. Man kommer bättre ihåg en speciell lektion, den sjunker inte in i mängden på samma sätt som alla normala lektioner.
Jag tror att de flesta tycker som jag, att det är skoj med variation. Alla kanske däremot inte vågar erkänna att de forfarande gillar att släppa loss och leka lite.
Alltså uppmanar jag alla er lärare som läser det här att vara kreativa och hitta på nya sätt att lära ut !