Nej till mobbning

28.08.2012 17:25 | Skriven av Siri Kosonen i Okategoriserade

Förra måndagen utlystes skolfreden på många håll i Finland. Vi här i lilla Lovisa deltog såklart i utlysandet! Alla elever från hela kommunen samlades på bastion Ungern (allt från förskolan till gymnasiet) för att lyssna.  Vi fick bland annat höra om hur viktigt det är att behandla alla väl. Såklart var inte allting lika allvarligt,  vinnaren Jani-Petteri från TV-serien Putous var också på plats för att underhålla.  Jag själv var inte alltför road av showen, fast Iina Kuustonen nog är väldigt duktig på att leva sig in i rollen. Jag tror att de yngre eleverna uppskattade pogrammet mer än vi gamlingar. I sin helhet brukar utlysandet av skolfreden vara ett väldigt trevligt evenemang, vilket det nog var det här året också.

Hoppas alla får ett trevligt skolår och lever upp till skolfredens budskap! 🙂

Bild från mtv3