Nybakta närstudenter

24.05.2012 10.01 | Skriven av Christina Mickos i Okategoriserade - (Kommentarer inaktiverade för Nybakta närstudenter)

Lovisa Gymnasium har den här våren bakat 36 närstudenter. Resultatet är gott och var och en av dem är väl värd att stråla i glansen av den vita mössan och studentlyran på dimissionsdagen. Ett delmål är nått, livet fortsätter, nya utmaningar kommer.
Under gymnasieåren har de väl valda ingredienserna av god kvalitet fått mogna på vägen till examen. Vi har med lokal professionalitet kryddat med bästa förmåga för att ta fram det unika hos varje student. Modersmål, språk, matematik och realämnen i rejäla doser utdelade under Värdeträdets respekt, hänsyn och tolerans har burit frukt.

Lokalproducerat och småskalig när det är som bäst: trendigt, ekologiskt hållbart, fräscht och av god kvalitet.

Grattis alla närstudenter!