Dagsverk till andras förmån

20.05.2012 19:59 | Skriven av benikahara i Okategoriserade

Lovisa Gymnasium ordnade sin dagsverksinsamling fredagen den 18 maj. I år samlade vi in pengar till förmån för Shree Bischnupaduka skolan i Pokhara, Nepal.
Skolans rektor hade tidigare fått bekanta sig med den nepalesiska skolan. Vi elever fick nöja oss med att titta på en bildserie av skolan medan rektorn berättade om sin resa, lika glad som alltid :).

” My heart goes BUM BUM for nepal ”

Min insats för att samla in pengar var att tvätta fönster därhemma. Resultatet blev vad det blev men jag fick pengarna insamlade och hjälpte till! 🙂

Skolan tar nu en slutspurt med två provveckor mot sommaren !
Lycka till alla! ( också lärarna :)! )

3 svar

Egentligen riktigt bra med dagsverke nu, av många orsaker. Det finns minsann arbete att göra, i varje hem, både ute och inne – och ett lite längre lov med fysiskt arbete gör att hjärnan gärna jobbar för högtryck i två veckor. Ge järnet, allihopa! Jag jobbar med det kommande skolåret och ger mitt allt för att det skall bli så bra som möjligt under de förutsättningar som finns…

• Jaha, ni har fortfarande dagsverke…i vår skola har det numera slopats.

Hälsn. från en f.d. elev i Lovisa Gymnasium