Den efterlängtade våren

19.04.2012 18:45 | Skriven av Jenny i Okategoriserade

Med sex veckor kvar av skolan kan man nog säga att många redan börjat längta efter sommarlov. Nu gäller det att hitta energi till att dra den sista slutspurten och få en bra avslutning på det här läsåret. Själv tror jag nog att den här sista perioden kommer gå jätte snabbt. Mycket är på gång som t.e.x nästa års läsordningar och ett besök till en av årets designstäder, alltså Helsingfors. Ett stort tack till alla fonder som gör det möjligt för oss att göra dom här små men uppskattade resorna.

Det att alla har börjat ta fram sina vårkläder i mycket piggare färger och satt bort vinterns tjocka ylletröjor gör också vardagen mycket piggare, i alla fall för mig. Svårt att tro hur mycket man egentligen påverkas av dom här årstiderna. Skönt känns det ju också att ha första året av gymnasiet undanstökat. Det jag mest ser fram emot för nästa år är nog att få fördjupa sig i de ämnen som man sedan planerat att skriva. Första året går  ju till största delen åt att få de obligatoriska kurserna udan

Jag börjar dessutom vara på slut rakan med mitt år som medlem i elevkårsstyrelsen. Idag hade vi ett möte lite angående det vi åstadkommit under året, helt enkelt checkade läget. Den här verksamheten är något som jag verkligen rekommenderar att man tar del av ifall man har chansen. Jag har haft jätte roligt och fått uppleva nya saker och lärt mig samarbeta med nya människor. Att tvinga sig själv utanför sitt eget trygga område kan verkligen göra gott för en! I vår skola har dessutom elevkårsstyrelsen en bra möjlighet att påverka och göra förbättringar. Nya idéer tas väl emot. Kort sagt är det här någonting jag tycker alla borde få prova på.

Ett svar

Än en gång är ”vår” blogg citerad i Husis! Jag gillade den meningen också, det är ”bara” att följa den. Men många vågar inte…