Tribute to Janis

17.03.2012 14:59 | Skriven av annakarlsson i Okategoriserade

På fredagseftermiddagen blev vi i Lovisa gymnasium bjudna på en fin konsert vid namn ”Tribute to Janis”. Det var sångaren Susanne Jonsson som tillsammans med Eero Paalanen (kontrabas) och Kalle Katz  (keyboard) som gjorde en musikmonolog om Janis Joplin och hennes liv .Susanne berättade och spelade rollen som Janis Joplin.  Musiken innehöll många av  Joplins mest kända låtar såsom ” Piece of my heart ” , ”Bobby McGee” och ”A woman left lonely” .

Eftersom vi elever ännu är så unga och kanske därför inte känner till själva Janis Joplin berörde hela historien kanske inte så starkt men själva konserten var mycket underhållande och lärorik. Susanne Johnssons starka sångröst och den medryckande musiken gjorde det hela till en lyckad tillställning och jag tror definitivt att lärarna i publiken uppskattade konserten.

Bilden är tagen av Tini Paalanen