Spiritweek, dag 1

07.03.2012 16:54 | Skriven av Jenny i Okategoriserade

Elevkårsstyrelsen i vårt lilla söta gymnasium har sedan en längre tid tillbaka planerat att ordna en temavecka. Eftersom jag själv sitter med i styrelsen så har jag varit en av dem som varit med och skapa hela det här evenemanget. Idén kom från våra utbyteselever som tillbringade förra året i USA, där de haft en så kallad ”Homecoming week”. Vi bestämde oss för att försöka med något liknande i vår egen skola. Men vi ville förstås mixa till det och göra det till vår egen grej. Så vi döpte vår temavecka till ”Spiritweek”. Efter de två första dagarna tycker jag fortfarande att namnet är perfekt. Meningen med det hela är att det för varje dag finns ett tema som man ska framföra med hjälp av kläderna. De olika dagarnas teman kommer att avslöjas här på bloggen under veckan. Så det är bara att hänga på!

Den första dagen av Spiritweek var på tisdagen. Temat för den dagen var color war. Alla klasser fick en egen färg, också lärarna. Själv blev jag ljusblå och jag satsade verkligen på att ha så gott som alla klädesplagg i ljusblått. För mig var det ändå inget större besvär, ljusblå är ju en ganska vanlig klädesfärg, eller hur? Men för lärarnas del var det värre, nämligen orange. Vi i elevkårsstyrelesen ville ge dem en liten utmaning. Och roligt var det ju dessutom! Att lärarna går omkring helkädda i orange är inget man ser varje dag.

Jag är dessutom jätte glad att lärarna tog det på allvar och ”ställde upp”, så att säga. Att de deltog på samma sätt som eleverna i hela den här grejen, tycker jag är den stora skillnaden mellan högstadium och gymnasium. Eleverna och lärarna är mer på samma nivå och man känner samhörighet. Så jag vill verkligen tacka lärarna för att de deltog och hoppas de fortsätter dom andra dagarna också!

2 svar